Monday, February 13, 2012

Tidak Terungkap - Episod 1

Mataku mula berpinar2 disebabkan pukulan yang dilontarkan tepat pada pipi mukaku yang gebu dan tidak seberapa handsome ini.. Bukan niatku untuk menurunkan prestasi mukaku ini, tetapi memang benarlah lawan ku ini sangat jelous dengan tahap handsomeku ini kerana dia berada diranking paling tercorot dalam Juara Liga2 Lelaki Segak, Bergaya & Berkarisma 2012/2013.

Aku yakin dapat mengelak pukulan itu, namun aku sengaja melengahkan timing ku untuk mengelak pukulan itu kurang 0.1 saat sahaja.. Jika aku laju 0.11 saat, pasti aku dapat mengelak dengan penuh keegoan dan mungkin juga membawa riak kepada ku..
Mesti ramai yang berteriak keasyikan melihatku mengelak pukulan itu.

Tapi, kalau aku riak, mungkin membawa masalah dan
penderitaan emosi kepadaku.. aku tidak mahu menghampakan lawanku yang bersusah-payah, membanting empat keratnya untuk menewaskan aku. Aku juga mengambil masa yang agak panjang untuk aku memilih untuk tidak riak dan membenarkan pukulannya mengenai diriku.. Aku redha..

Haha.. (Sempat ketawa walaupun kesakitan) Kesakitan yang ku rasa bukan dapat dirasakan pada fizikal malah pada jasmaniku juga.. Kesakitanku yang aku tanggung ini hampir dipaparkan dalam edisi Aduan Rakyat@TV3, namun aku bukanlah insan yang mudah mendapat raih simpati rakyat Malaysia dikaca lensa tv. Beberapa program realiti juga turut ingin berkongsi penderitaanku termasuklah Bersamamu@TV3 dan Apa Kata Wanita@TV1.

Aku juga tidak mahu popular disebabkan penderitaan ku ini, biarlah aku tidak popular sepopular artis di dunia yang fana ini kerana aku hanya manusia biasa saja.

Cerita ini bermula dengan suatu hari di pagi yang hening, sejuk dan nyaman.. Penerbangan Air Asia AK2151 belum lagi tiba di Tawau. Sang unggas belum lagi berteriak untuk membangunkan semua penghuni alam raya ini. Embun mula mencorak irama lembut pada dedaunan hijau diatas pokok mahupun tumbuhan yang malar hijau menutup bumi. Tidak lama lagi proses photosyinthesis akan bermula. Pigmen chlorophyll mula bersorak gembira seperti hari2 semalam.

Mataku tak dapat buka lagi.. Semacam seribu satu cengkaman dan genggaman yang membuatkan ku terus terlena.. Mimpiku mula kepada sesi cerita yang baru.. Namun aku berkeras dalam hati nak bangun.. Aku lantas menyuruh system sarafku untuk mengenakan sedikit renjatan 120V kepada diriku. Bagi manusia yang tidak biasa dengan teknik ini disarankan tidak mengikut apa yang aku lakukan. Selain itu pastikan juga mendapat nasihat doktor yang terlatih dan berpengalaman.

“Wah, Alhamdulillah dapat juga aku bangun setelah sejam aku melepaskan diri dari genggaman syaitan yang durjana itu..”

Inilah cara terakhir bagi ku untuk bangkit dari tidur. Banyak cara yang aku lakukan sebelum ini, tetapi semuanya tidak berhasil. Aku keluar diberanda lalu bersorak memecah kesyunyian subuh pada pagi itu,”Wah, Pagi yang ceria!!!!”

No comments:

Post a Comment